9 Eylül 2011 Cuma

Beni mahvetti...

Adım Q___ P___ & otuz bir yıl, üç ay önce doğdum.

Boyum bir metre yetmiş sekiz santim, kilom altmış yedi.

Göz rengim kahve, saç rengim kahve. Vücut yapım normal. Kollarımda, sırtımda oraya buraya dağılmış soluk çiller var. İki gözüm de astigmat, araba kullanırken numaralı gözlükler takmam gerekiyor.

Göze çarpan özelliğim: yok.

Dizlerimdeki şekli kurtçuklara benzeyen belli belirsiz yaralar belki. Bir bisiklet kazasından kaldıklarını söylüyorlar, küçük bir çocukmuşum o zamanlar. Aksini iddia etmiyorum ama hatırlamıyorum da.

Ben asla aksini iddia etmem. Sizler bilgece konuşurken ben hep size katılırım. O hıyar ağızlarınızı oynatırsınız & ben EVET EFENDİM derim, HAYIR BAYAN. Mahcuptur gözlerim. Tenimi gösteren şeffaf plastik çerçeveli gözlüklerimin ardındalar.

Beyaz ırka ait ten rengidir bu. Ailemin iki tarafında da, bildiğim kadarıyla, sonsuzluğa uzanan atalarımın ten rengi.

Son ölçüldüğünde IQ’m: 112. Daha önce ölçüldüğünde: 107. Lisedeyken ölçüldüğünde: 121.
Doğduğum yer Michigan, Mt. Vernon, 11 Şubat, 1963. Dale Springs devlet okulları. Dale Springs Lisesi, 1981 mezunlarından. Q___ P___ yüz on sekiz kişi arasında kırk dördüncü olarak mezun oldu. Hiçbir üniversiteden burs kazanmadı. Takımlarda, okul gazetesinde ya da yıllıkta yer almadı. En yüksek notlar matematikte; son sınıfta çuvalladığım türev, integral hariç.

İki perşembede bir, sabah saat 10’da, Mt. Vernon şehir merkezinde adli gözetim memurum Bay T___’yi görüyorum. Terapistim Dr. E___ ’yi pazartesileri öğlen 4’te, Üniversite’nin Sağlık Merkezi’nde. Dr. B__ ile grup terapisi salıları akşam 7’de.

Pek iyi değilim, sanırım. Ya da yalnızca idare ediyorum. Hakkımda raporlar yazdıklarını biliyorum. Ama onları görme iznim yok. İçlerinden biri kadın olsaydı daha iyi olurdum gibime geliyor. Onlar sana inanırlar, böyle sürekli izleyip durmazlar seni.

GÖZ TEMASI KURMAK BENİ MAHVETTİ.


(Zombi, Joyce Carol Oates. Çeviren: Merve Sevtap Ilgın. Zombi, bugünden itibaren tüm kitapçılarda.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder