1 Eylül 2011 Perşembe

Var

"Kimim ben? Pek yapmadığım bir şey ama bir atasözüne göndermede bulunabilirim: Gerçekten de, her şey, dönüp dolaşıp şuna varır: Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. İtiraf etmeliyim ki bu ifade kafamı karıştırıyor, çünkü bazı varlıklarla aramda düşündüğümden de öte, daha özel, daha az kaçınılabilir, daha etkileyici, allak bullak edici ilişkiler oluşturmaya çalışıyor. Bu ifade söylemek istediğimden de fazlasını söylüyor, ben daha yaşarken bana bir hayalet rolü oynatıyor ve besbelli ki, neysem o olmam için, var olmaktan vazgeçmem gerektiğini ima ediyor."*

"Varolmak, inkâr etmek demektir. Bugün yaşayan ben, dün ben olan şeyin, dünkü benin, tekrar inkârından başka neyim ki? Varolmak, kendini yalanlamaktır."**

(* Nadja, Andre Breton. Çeviren: İsmail Yerguz. Dost Kitabevi Yayınları; ** Huzursuzluğun Kitabı, Fernando Pessoa. Çeviren: Saadet Özen. Can Yayınları. Görsel, Richard Long'un işlerinden biri. John Brandon'ın Sığınak romanı Doğan Hızlan'ın bu hafta seçtiği kitaplar arasında; Milliyet gazetesinin bayram tatili okuma önerileri dosyasında ise Enver Ercan, Woody Allen'ın Eğrisi Doğrusu'nu tavsiye etmiş... İyi tatiller dileriz, ne olursa olsun kitabınız bol olsun!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder