11 Mayıs 2012 Cuma

Yalın


Bugün, benim için idealin ve erdemin, her alanda, yüzmek yerine su üstünde kalmak olduğunu söylüyorum. Hayat bana öylesine yalın geliyor ki, bir şeyler yapma gereksinimini neden duymuş olduğumu düşünüyorum. Neden çabalamalı? Yüzmede dedikleri gibi, suyun yüzeyinde sırtüstü duruyorum.

Evet, sırtüstü, büyük bir iç kargaşa olmasının dışında dünyanın şu hayhuyunun anlamı ne?


(Henry Miller, Paris Söyleşileri. Sorular: Georges Belmont. Çeviren: Özdemir İnce, Simavi Yayınları. Yukarıdaki görselde Edward Munch imzalı bir iş, aşağıda Munch'ın kendisi. Munch'ın varoluş dehşetini doğrudan yansıtan tanınmış eseri Çığlık, geçtiğimiz hafta Sotheby's tarafından düzenlenen müzayedede rekor kırarak 120 milyon dolara alıcı buldu. Yalınlık mı diyorduk? Yengeç Dönencesi, çok yakında...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder