11 Mart 2013 Pazartesi

Şimdi



Beni meşhur eden kitap “Yol”un yayımlanmasından bu yana evden (anamın evinden) uzaklara gittiğim ilk yolculuk bu, hem öyle meşhur olmuştum ki üç yıl boyunca sonu gelmez telgraflar, telefon çağrıları, istekler, postalar, ziyaretçiler, gazete muhabirleri ve tüm o diğer bokyedibaşılar yüzünden aklımı kaçırıyordum  neredeyse (oturmuş bir öykü yazmaya başlamışım, bodrum penceremden kalın bir ses çığırıyor: “MEŞGUL MÜSÜNÜZ?”) hatta bir keresinde bir muhabir koşarak yatak odama daldı, tam da pijamalarımla oturmuş, bir rüyamı yazmaya çalıştığım sırada...

... Amerika’nın bütün liseli ve kolejli çocukları, “Jack Duluoz 26 yaşında ve tüm yolculuklarını otostopla yapmakta” diye düşünüyor, oysa şimdi neredeyse 40 yaşındayım ben, yataklı vagondaki tıkırdayaduran ranzamda, bıkkın ve bitkin, Salt Flat’i aşıyorum... 

(Big Sur, Jack Kerouac. Çeviren: Nevzat Erkmen. Şimdi mutfakta, ay sonunda raflarda.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder