28 Haziran 2013 Cuma

N-n-n



Haziranı nasıl devirdik, anlamadım, sevgili okuyucu. Çabuk çabuk geçen bir yaz, ama acil değil, sanmıyorum. Daha fazla saçmalamadan, notlara devam diyelim ve ilk bağlantımızı 'Gezi ya da Uzanıp Kendi Yanaklarından Öpmenin İhtimali'ne verelim.

İklim İçin Harekete Geç! Yarın, Kadıköy'de gerçekleşecek eylemin bilgileri burada, 2012 itibariyle Türkiye'nin çevre karnesi ise burada değerlendirilmiş. Bunlardan bahsetmişken notlara iki de kitap önerisi ekleyelim; ikisi de Açık Radyo Kitaplığı'ndan - Acayip Havalar ve Karbon Ayak İziniz. Ben bu aralar, şahane işlere imza atan bir yayınevinin, Sinek Sekiz'in yayımladığı Şehirdekiler İçin Sürdürülebilir Yaşam Rehberi'ni okuyorum - kitap ile ilgili ayrıntılı bilgi için buraya.

Koltukname'den: Duran Kitap Kulübü! Gezi Parkı Kütüphanesi'nin anısına gelsin... Kaya Genç'in Katip Bartleby'ye selam çaktığı Duran Adam yazısı ise burada - Bartleby'nin tavrı ile Gezi direnişinin ne denli örtüştüğü tartışmaya açık bana kalırsa; illa bir kitap karakterinden bahsedilecekse, kendi adıma Küçük Kara Balık'ın tavrının, Bartleby'nin ataleti karşısında daha uygun bir paralel kurduğunu iddia edebilirim. Neyse, bunlar bir yana, bu minvalde bir bağlantı da Yayıncılar Birliği'nin ifade özgürlüğüne saygı temalı basın bildirisine verelim ve bu temennileri paylaştığımızı belirtelim.

İstanbul için yağmurlu bir hafta sonu görünüyor ufukta; ancak yine de not düşmeye değer: Bisikletçinin Şehir Rehberi. Yeni başlayacak olanlar için bir tür giriş niteliğinde. Bisiklet demişken: Okurlarımızdan Vladimir (teşekkürler!) dün bize bu bağlantıyı bırakmış: Bolaño severler kaçırmasın. Bisiklet ve yazar arasında bir benzerlik arıyorsanız, buyrun: "Bolaño dünyayı arşınlıyor ve dünyanın küçük insanlarına dair güzel ve şiddetli bir öykü anlatıyor. Yazını giderek hız ve yoğunluk kazanıyor." Her benzetme gibi, bu da tartışmaya açık elbette, ancak 2666'yı okumuş olanlar, hız ve yoğunluk tespitine karşı çıkmayacaktır sanıyorum... Pedal çeviren Bolaño severler için Vladimir'in bağlantısındaki kaskın yaratıcısı Ariel Abrahams ile söyleşi, burada. (Kitabı okumadıysanız söyleşinin bu tecrübeye gölge düşüreceğini belirtmek gerek.) Bu arada ekleyelim, Barcelona şehri, şimdilerde bir Bolaño sergisine ev sahipliği yapıyor - görselde yazara ait kartvizit; iş tanımı: Şair ve Avare. (kaynak: www.bolanobolano.com)

Turgut Uyar'ın Geyikli Gece'sinden yola çıkan bir yazıyla başladığımız notlarımıza bir başka Turgut Uyar esinli hadiseyle son verelim: Göğe Bakma Durağı.

İyi tatiller!




1 yorum:

  1. bu kadar çok turgut uyar bahsi geçince tutamıyorum kendimi yorum atmamak için; ben de bir not düşeyim o halde. koşarım ben aşağlara, koşarım 160. kilometre'den tekrar çıktı. turgut uyar ve tdk yazışmalarıyla. sondaki eski fotoğraflar da cabası!

    YanıtlaSil