3 Eylül 2013 Salı

Yabancı



Tüm Jonathan Safran Foer'lere aynı muameleyi yapmaya çabalıyorum ben, kendilerine has yeteneklerini övmeye, kusurlarını elimden geldiğince görmezden gelmeye, aklıma estiğince başlarını okşamaya ve gereğince "Çok zekisin," ya da "Çok şirinsin" demeye özen gösteriyorum.
Kitabı yazan Jonathan Safran Foer ile kitapta yer alan Jonathan Safran Foer'e gelecek olursak; bu ikisi epey ortak yanı olan ancak oldukça farklı kişiler. Nerelerde kesişip nerelerde ayrıştıklarını bulmaya çalışmak, hangisinin diğerinden daha üstün olduğuna karar vermeye çalışmak kadar faydasız, çünkü hem yazar hem de karakter sürekli değişim içinde - ve bu benim kontrolümde değil. Ve bu değişim olasılığı, değişim ısrarı, bu tür yazını benim için böylesine heyecan verici ve dehşetli kılıyor. Kitaptaki Jonathan Safran Foer'den zamanla uzaklaşacak mıyım yoksa zamanla yakınlaşacak mıyız? Yirmi yıl sonra -Tanrı o kadar yaşamamıza izin verirse- birer yabancı gibi mi olacağız? 

Yoksa birbirimizi daha yakından tanır hale mi geleceğiz?

(Jonathan Safran Foer, Her Şey Aydınlandı'da yarattığı kahraman Jonathan Safran Foer'den bahsediyor. Görsel, ikiz fotoğraflarıyla öne çıkan Janieta Eyre'e ait.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder