22 Haziran 2016 Çarşamba

Keşif

Kitaptaki çevirmen karakterin Gilberto Owen’ı keşfedişi bir noktaya kadar benim onu keşfedişimi yansıtıyor. Gerçekten de Owen’ın yaşadığı eski evin bulunduğu binaya gittim. Onun 70 yıl önce yaşadığı o evle benim kitabı yazarken yaşadığım ev birbirine çok yakındı, komşu sayılırdık. Oraya gittim ve merdivenlerden çıkıp terasta kitapta bahsedilen o bitkiyi gördüm, onu alıp kendi evime götürdüm. Tabii ben kitaptaki gibi bir yayınevinde çalışmıyordum, Columbia Üniversitesi’nde doktoraya başlıyordum. Tam o dönemde Owen’ın metinleriyle tanıştım. Her şeyden çok, yazdığı mektuplara bayıldım. 

(...)

(Valeria Luiselli, Sena Akalın'ın gerçekleştirdiği ve XOXO'nun Mayıs sayısında yayımlanan söyleşide kurmaca ile örtüşen gerçeklikten, ya da gerçekliğinden -kurumuş bir bitkiden filizlenen Kalabalıkta Yüzler'den- bahsediyor. Tamamına buradan ulaşabilirsiniz. Keşfetmek isteyenler için...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder